РІВНЕНЩИНА

Не беріть участі в піар-акціях влади: звернення Агентства журналістських розслідувань до професійних журналістів

09.11.2011, 00:00      ІА «Рівненське агентство журналістських розслідувань»      Переглядів: 2975

Активістки руху «Фімен» втілюють образ продажних ЗМІ. Фото gazeta.ua

Черговий піар-хід від влади Рівненщини – за особистої ініціативи голови Рівненської обласної ради Юрія Кічатого в області стартував перший обласний конкурс на краще висвітлення у засобах масової інформації діяльності органів місцевого самоврядування в Рівненській області.

Радянський пережиток з номінацією «заслужених» журналістів тепер ще й отримав обласне втілення. От тільки не зрозуміло перед ким «заслужені». Логічно що перед тими, хто вручав це звання.

Хочемо приєднатися до слів, озвучених Інститутом медіа-права стосовно пропозиції скасувати номінацію «заслуженого» журналіста: «Свобода слова означає, що держава і журналістика мають бути максимально відокремлені. Визначення найкращих журналістів має бути виключно справою журналістського середовища, як це прийнято в демократичних країнах. Лише журналістське середовище, а не державні службовці, здатне належно оцінити професійність того чи іншого журналіста, а визнання колег важить значно більше, ніж будь-яка державна відзнака. Недарма, одна з найбільш визнаних премій в США – Пулітцерівська премія – була заснована саме представником журналістського середовища».

Агентство вважає, що професійні незалежні журналісти, які служать суспільству, а не владі (як це і передбачає етичний кодекс українського журналіста) не мають брати участі в псевдо конкурсах для журналістів, які організовують органи влади будь-якого рівня і будь-якої політичної орієнтації. Також вважаємо негідним для професійних журналістів брати від органів влади будь які нагороди, подарунки чи грамоти. Участь у подібних конкурсах – це все одно, що працівникам контрольно-ревізійного управління брати подарунки від установ та організацій, де вони проводять перевірку. Такі подарунки самі ЗМІ назвали би корупційними. Але це те ж саме, що журналістам брати нагороди від влади.

Звертаємось до журналістів, особливо до молодих колег та студентів журфаків, із закликом орієнтуватися у своїй діяльності перш за все на професійні стандарти, етичний кодекс, добросовісно виконувати свою роботу і ніколи не продаватися. Якщо вам мало платять – переговоріть зі своїм керівництвом або знайдіть краще оплачувану роботу в іншій редакції, іншому місті, в іншій професії – але не продавайтеся.

Ніхто не вважає «перевертнів у погонах» правоохоронцями , так само не вважатимуть перевертнів з посвідченнями преси журналістами .

Від кожного з нас залежить оцінка журналістів суспільством та важливість нашої роботи для суспільства.

Нагадуємо вам слова Ліни Костенко: «У мене є надія лише на журналістів, на тих хто вірний своїй професії. Я тепер сподіваюся лише на журналістів, на гідність цієї професії. Хто у нас є? Лише журналісти – очі суспільства, яке спить, і слух суспільства, яке не чує. Я бажаю вам бути голосом цього суспільства, і таким щоб й Україна почула і весь світ почув!»

ІА «Рівненське агентство журналістських розслідувань»

ТАКОЖ ЧИТАЙТЕ:

Скасувати «Заслуженого журналіста»

Чим загрожує суспільству прихована реклама, замовчування новин та «любов» преси до влади

Четверта влада. Медіа-корупція (телепрограма)

За ініціативи РОДА рівненські журналісти «пошились у дурні» (з лапками і без лапок)

Виктор Федорович, пора браться за своих

Чи вирішує влада проблеми висвітлені журналістами


КОМЕНТАРІ

Всі коментарі – це не редакційні матеріали, не мають попередньої модерації, суб’єктивні повідомлення і можуть містити недостовірну інформацію, яку не встигли видалити чи пропустили адміністратори. Якщо у вас є докази, що наведені в коментарях факти не відповідають дійсності – звертайтесь на редакційну пошту з конкретними зауваженнями і коментарі будуть адміністровані. Разом з тим нагадуємо, що згідно із українським законодавством, ніхто не може бути притягнутий до відповідальності за оціночні судження.

Коментатори, які допускатимуть у своїх коментарях грубощі щодо інших учасників дискусії та наклепи (поширення завідомо неправдивдивої інформації, яка порочить іншу особу) - можуть бути забанені адміністратором

18.11.2011, 01:37 95.135.61.*** Юрій
Юркову просто складно з ким не будь переплутати, чи правільніше - не впізнати. А стосовно багатьох висловлювань Володимира, то майже на 90 відсотків з ним згідний, а ось з Юрковою, то лише на 10 і то в контексті написання статей про людей, які своєю працею на це справді заслуговують, але якщо справді такі є, то їх одиниці. А ось стосовно вовка, який краде у господара бика і задирає його, а потім залишає собаці обглодані кістки, а та його за це ще й хвалить... Я думаю ви зрозуміли, що я мав на увазі. Ми всі однієї крові, але група урові на рукаві - різна.\n
11.11.2011, 11:56 46.247.229.*** Володимир
Якщо б влада була дійсно соціально-відповідальна, а не просто хотіла дешевого піару, то ініціювала б і долучилася до підтримки Фонду сприяння рівненській журналістиці. Виділяла б кошти, допомагала залучати кошти. Цей Фонд мав би Раду, яка б складалася з авторитетних громадських діячів, медіа-експертів(в тому числі й з інших областей України - обраних за процедурою \"сніжного кому\", за якою формувалось, наприклад, журі конкурсу професійної журналістики \"Честь професії\"), які прозоро і відкрито, за наперед визначеними професійними стандартами, визначали б переможців конкурсу за різними номінаціями. Або й надавали грантову підтримку тим журналістським матеріалам, які суспільно важливі для області, але потребують додаткових ресурсів для їх підготовки, які не кожна редакція має.
11.11.2011, 00:28 46.247.229.*** Володимир
З точки зору закону, якщо хтось краде і краде по крупному, то немає значення віддає він частину краденого на благодійність (щоб обілитись) чи ні - обоє злодії і мають відповідати за свої злочини.
10.11.2011, 16:03 95.135.178.*** Олександра
Для Папарацці\nДуже дякую, що Ви мене впізнали. Значить читаєте мої публікації. Просто тут такий формат, що ніхто прізвище не вказує. Я завжди говорю те, що думаю: подобається це комусь чи ні.\nА з Володимиром ми дискутуємо у такий спосіб, що не вдається останнім поспілкуватись \"вживу\".\nА тепер до Володимира: той хоч щось купив, а є такі, що крадуть мільйони, а людям фігушки.\nВзагалі-то, якщо проаналізувати, хто живе у так званому \"Беверлі Хіллз\" у Рівному ( це містечко поблизу Костромської ( у народі його іменують більш прозаїчно - ВОР-ГОРОДОК), то там можна побачити представників різних політсил. І навіть ті будиночки мають, що ніби зараз в опозиції, а ще недавно були при владі. Мені шкода тільки трудяг, які пашуть до сьомого поту і живуть від зарплати до зарплати. А всі інші самі себе захистять
10.11.2011, 15:31 46.247.229.*** Володимир
Олександро, я з вами погоджуюсь, що журналістика повинна бути людяною, це не заперечує того, що вона має бути критичною. І про таких людей як та сільська голова, про яку ви говорите, треба обов\"язково писати. Але хіба без спонукання влади журналісти, знаючи таку інформацію, не можуть про це написати? Я вам наведу один лише приклад, про який також можна багато дискутувати. Фонд Ахметова подарував онкодиспансеру за скількись там мільйонів лінійний прискорювач - хіба це погано - ні це добре! Добре, що Фонд Ахметова допомагає багатьом і витрачає мільйони гривень щороку - це супер. А тепер давайте глянемо в корінь: після приходу до влади Януковича, статки Ахметова зросли за рік на десятки мільйонів доларів. Йому продали за прийнятну ціну різні там \"заводи-параходи\", які, продавши за ринковими цінами можна було б для держави отримати на десятки мільйонів більше коштів. Ахметовські структури мають всюди зелену дорогу і позаконкурентність, що теж впливає в кінцевому рахунку на бюджет і життя країни. То як мені, як громадянину, ставитись до олігархів під дахом влади? І Ахметов це тільки один з
10.11.2011, 13:35 91.204.94.*** ПАПАРАЦЦІ
Я так розумію Торбіч змусив тепер і журналістів коментувати статті, і навіть під псевдо )))))))))))))))))) хех, от Торбіч, от журналюга, що б там хто не казав )))
10.11.2011, 11:59 95.135.75.*** Пол
Юркова, це ви пишете, чи хто? :)
10.11.2011, 10:29 95.135.178.*** Олександра
Але, чесно кажучи, найбільше мені у житті дало спілкування з людьми, з моїми читачами. А люди у нас мудрі, повір. У них є чому повчитися. Найперше, людяності, а не у тих заїжджих зарубіжних нашіптувачів, які проводять тренінги і які мало обізнані з нашим менталітетом. Для мене наші люди, українці, - розумні. У них є чому повчитися. І я вчусь.\nДля журналіста дуже важливо любити людей
10.11.2011, 10:23 95.135.178.*** Олександра
Тренінги не вважаю за освіту. Я теж маю досвід роботи у норвезькій пресі. Крім професійної освіти, це мені теж багато дало для розвитку як журналіста
10.11.2011, 10:21 95.135.178.*** Олександра
Володимир.\nАле ж місцеве самоврядування-це не лише обласна чи районна рада. На місцях багато толкових сільських голів, яких люди поважають і обирають. Я була у селі ҐГородець Володимирецького району. Там сільська головиха обирається вже кілька скликань. Люди про неї гарно відгукуються, бо вона все для сіл дбає. Був випадок, коли у людей згоріла хата. Так вона організувала толоку із односельчан і сама працювала, пооббивала пороги кабінетів чиновників, щоб погорільцям допомогли коштами і будматеріалами, а таки зхаьту відбудували. То хіба така людина не варта того, щоб про неї добре слово сказати в газеті?\nА хіба не варта уваги акція журналістів ( вистава). Хай вони зберуть небагато коштів, але конкретно хворій дитині допоможуть - я тільки \"за\", бо сама була у ситуації, коли моя мама ліквідатор-чорнобилець- лікар помирала від раку. Володя, журналістика повинна бути не лише критичною, а й людяною.\nЗрештою, за мій уже немаленький вік у мене склалися свої переконання. Для мене важливо допомогти конкретній людині, і я буду дуже щаслива. Повторюю, журналіст повинен змусити владу працювати
09.11.2011, 23:00 46.247.229.*** Володимир
Звісно, я ще нічого не знаю в журналістиці і нічого не вмію, ви праві. І у мене історико-філологічна, а не журналістська освіта (професійні медіа-тренінги, ви, я так розумію, за освіту не вважаєте). Але ось вам думка журналістів і медіа-фахівців, яких вам важче буде назвати незнайками та недожурналістами, тут: http://4vlada.com/blogs/3/8764
09.11.2011, 20:25 91.124.101.*** Олександра
Володимир, перш, ніж претендувати на журналістику, треба бодай мати журналістську освіту. А то біда, що у пресу \"лізуть\" всі, клому не ліньки. Чому не лізуть в операційну не хірурги? Чому дітей вчать, скажімо, не медики?\nСпочатку стань журналістом, прояви себе як журналіст, а тоді давай оцінку іншим ЖУРНАЛІСТАМ.\nНе тобі судити, варте на життя звання \"заслуженого\" чи ні. До журналіста справжнього тобі, пробач, рости і рости ой як багато. Це не лише моя думка, а й думка інших \"заслужених\". Але заслужених перед людьми і читачами, а не перед певними політичними силами.\nСпочатку отримай диплом ЖУРНАЛІСТА у престижному вузі, а потім називайся ЖУРНАЛІСТОМ.
09.11.2011, 19:12 46.247.229.*** Володимир
Для обурених \"заслужених\": я не стверджую, що всі \"заслужені\" - це журналістський брак. Я стверджую, що саме звання \"заслужений\" - це нонсенс, який суперечить логіці самої професії журналіста.
09.11.2011, 18:50 46.247.229.*** Володимир
Немає значення які будуть результати. Починати треба з критеріїв суддівства і критеріїв оцінки поданих матеріалів. Ми ж не кажемо, що хай хто не будь (не маючи відповідної освіти, знань і совісті) судить в судах, а раптом по закону судитимуть. Закон передбачає критерії для суддів (інше справа, що деякі з цих критеріїв ігноруються). Так само на конкурсі \"Краща доярка\" суддями можуть бути ті, хто розбирається в роботі доярки, а не самі корови, яких доять.
09.11.2011, 18:21 46.185.35.*** Дядько Пол
Якщо в цьому конкурсі повиграють хвалебні статті про обласну владу, це буде фуфловий конкурс, погоджуюсь. Але якщо Торбіч, наприклад, подасть туди розслідування про \"Квартиру для пані Сад\" і переможе, то це об\'єктивний конкурс і він має право на існування, нє? Це ж бо свідчитиме про те, що і в Кічатого, і в того ж Торбіча принаймні схожі уявлення про істину журналістику. Особисто я б не закопував цей конкурс до того часу, поки не оголосять його результати. \nЯкщо буде жополизна єрунда, то в наступні роки хай собі в ньому беруть участь державні районні змі, у них виходу нема, стільки й радості, що грамоту отримають. А якщо результати будуть базовані на ключових засадах журналістики, то чого, за таким конкурсом буде щороку дуже цікаво спостерігати. Я не кажу, що мають перемогти ті, хто найбільше розкритикував владу чи щось викрив. Це мають бути професійні об\'єктивні журналістські доробки, де розкриті всі сторони медалі.\nоскільки в дописі йде заклик до журналістів, я вирішив написати свою позицію щодо цього питання.
09.11.2011, 16:23 194.44.173.*** Герман
як кажуть - \"колхоз - дело добровольное\". Хочеш - бери участь, хочеш - ні.

Розслідування

Рівненщина

Волинь

Консультації

в Україні та світі

вгору