В УКРАЇНІ ТА СВІТІ

Канали продовжують замовчувати деякі теми і випускати «джинсу»

14.06.2011, 15:51      pravda.com.ua      Переглядів: 1192

Найбільше матеріалів суспільно-політичної тематики з ознаками замовності або цензури у травні цього року було на "Першому каналі".

Про це повідомляє "Телекритика" за результатами узагальненого моніторингу за травень.

У травні на "Першому" зафіксовано 127 таких матеріалів (у квітні – 119). Другим за кількістю таких матеріалів був канал "Інтер" – 115 матеріалів (у квітні – 95). Далі йдуть "Україна" – 106 (у квітні – 80), ICTV – 93 (у квітні – 104), "5-й канал" – 85 (у квітні – 69), "1+1" – 74 (у квітні – 83), "Новий канал" – 39 (у квітні – 34), СТБ – 27 (у квітні – 19).

За кількістю матеріалів бізнесової тематики з ознаками замовності канали розмістились у рейтингу за травень так: "1+1" – 9, ICTV – 8, "Новий канал" – 7, "Україна" – 6, СТБ – 3, "Перший канал" – 4, "Інтер" – 1, "5 канал" – 0 матеріалів. Тобто бізнесової джинси за останній місяць не було лише на "5-му каналі", хоча у квітні таких матеріалів там було 5.

При цьому в травні відчутно більшою була кількість негативних матеріалів про опозицію, переважно за рахунок висвітлення трьох основних тем: події у Львові і перебіг кримінального переслідування Юрія Луценка та Юлії Тимошенко. "Антилідером" таких матеріалів і надалі залишається канал "Україна", констатує "Телекритика".

У травні, як і раніше, основними порушеннями, які можна вважати ознаками замовності (цензури), були порушення стандартів балансу думок і повноти подачі інформації. Водночас, триває зростання кількості порушень стандарту відокремлення фактів від коментарів. Стандарт достовірності канали порушували трохи менше, ніж у квітні. Велику кількість порушень стандарту точності подачі інформації продемонстрував у травні канал "Україна".

Крім того, спостерігалося замовчання телеканалами тем або їхніх складових (позицій і аргументації окремих сторін, експертних оцінок, фактів і бекґраундів), які невигідні для влади. Таких випадків на "Першому каналі" в травні було 329, на "Новому каналі" – 324, на "Інтері" – 319, на "Україні", - 307, на ICTV – 305, на "1+1" – 301, на СТБ – 298, на "5 каналі" – 253. Хоча загальна кількість замовчаних тем трохи зменшилася у порівнянні з квітнем.

У травні зросла кількість замовчань інформацію про акції протесту різних політичних сил і груп населення, судові заборони таких акцій, дії правоохоронців із блокування таких акцій і кримінального переслідування їх учасників. Як і раніше, частіше за інших подають таку тематику "5 канал" і "Україна". Про низку подій не повідомив жоден із каналів.

Більшість каналів замовчували інформацію, пов’язану з наступами влади на свободу слова. Частіше за інших про це повідомляли СТБ і "5 канал".

Також у травні знову зменшилася загальна кількість повідомлень про зниження рівня добробуту населення. Канали замовчують ці теми солідарно, трохи більше за інших повідомляють про такі теми СТБ і "5 канал".

Кількість замовчань інформації, пов`язаної з публічними заявами і діями опозиції, утравні неістотно зросла. Відчутно більше за інших замовчували цю тематику на "Першому каналі" та "Інтері" (по 139 випадків), відчутно менше - на "5 каналі" (109 випадків).

pravda.com.ua


КОМЕНТАРІ

Всі коментарі – це не редакційні матеріали, не мають попередньої модерації, суб’єктивні повідомлення і можуть містити недостовірну інформацію, яку не встигли видалити чи пропустили адміністратори. Якщо у вас є докази, що наведені в коментарях факти не відповідають дійсності – звертайтесь на редакційну пошту з конкретними зауваженнями і коментарі будуть адміністровані. Разом з тим нагадуємо, що згідно із українським законодавством, ніхто не може бути притягнутий до відповідальності за оціночні судження.

Коментатори, які допускатимуть у своїх коментарях грубощі щодо інших учасників дискусії та наклепи (поширення завідомо неправдивдивої інформації, яка порочить іншу особу) - можуть бути забанені адміністратором

Розслідування

Рівненщина

Волинь

Консультації

в Україні та світі

вгору