«Редакція не впливає на зміст блогів і не несе відповідальності за публікації блогерів»
Profile picture for user kalaur
журналістка

Хвалебні оди благодійнику, бійка в ефірі і Медведчук: як рівненські онлайн-ЗМІ писали про партії

Рівненські найпопулярніші ЗМІ майже не згадують про політичне забарвлення політиків у звичайних новинах, але не забувають згадати про партійну приналежність у джинсі і сумнівних новинах, які нагадують контрагітацію, або іншими словами чорнуху.
 
Такі результати травневого моніторингу представництва політичних сил в новинах п’ятірки найпопулярніших інтернет ЗМІ, яке проводив Інститут масової інформації.
 
Під час моніторингу визначали: 

  • частку новин зі згадками політичних сил в регіональних онлайн-медіа; 
  • політичні сили, які згадуються в новинах регіональних онлайн-медіа;
  • тематику новин зі згадками про політичні сили в регіональних онлайн-медіа.
  • частку новин із ознаками політичної замовності (джинси) і кількість неналежно маркованої реклами.
     

Почнемо з найцікавішого – з джинси. Сайт «Рівне 1» в цьому «жанрі» відзначився найбільше. За п’ять днів там опублікували два матеріали з ознаками замовності, в яких засвітилася партія «За майбутнє». Ця політсила часто з'являється в новинах медіа після того як канал придбав її лідер Ігор Палиця.

Так, 12 травня глядачі каналу могли протягом чотирьох хвилин спостерігати сюжет, як за кошти благодійника Віктора М’ялика (який, до речі є ще народним депутатом, фракція «За майбутнє») встановили дитячий майданчик в селі Тинне Сарненського району. На відео місцеві мами, бабусі і влада не можуть натішитися подарунку, дякують меценату, а його помічники і депутати розповідають про важливий внесок нардепа. 

А вже через день «Рівне 1» порадував глядача черговою хвалебною одою благодійнику – цього разу дякували жителі села Мульчиці, теж за встановлений дитячий майданчик. 

І попри те, що автор обох матеріалів з жирними ознаками замовності, журналіст Олександр Туз, жодного разу не промовив назву партії «За майбутнє», в сюжетах вона все таки з’явилася – у титрах. 

вв
Скріншот сюжету з ознаками замовності телеканалу Рівне 1 
іі
Скріншот другого сюжету з ознаками замовності телеканалу Рівне 1 

Крім того, «Рівне 1» опублікував дві новини зі згадками партії «Рівне разом», лідером якої є секретар Рівненської міської ради Віктор Шакирзян. У обох новинах відчуваються критичні ноти, подекуди притягнута за вуха критика по відношенню до чиновника.

У першому сюжеті розповідають про його декларацію, супроводжуючи розповідь іронічними вставками з «Золотого теля» і висновком: «складається враження що саме він є першою особою у місті. Хоча чому і ні. З такою то декларацією». 

Друга новина – про несправедливість. Сюжет почали з головного меседжу, яким пронизана вся розповідь: «поки одні мешканці аварійних будинків живуть з тріщинами у стінах та шукають кошти, аби отримати співфінансування на ремонт з міського бюджету – іншим достатньо звернутись до Віктора Шакирзяна».

Далі історії будинків, перегляд фейсбук-стрічки Шакирзяна, довгий коментар депутатки Олени Хотенко, яка заявляє у студії каналу: щоб отримати фінансування достатньо просто сфотографуватись з Шакирзяном.

Натомість коментарів самого чиновника у обох сюжетах немає. На думку ІМІ, через таку непрофесійну підготовку сюжетів, складається враження, що вони можуть вважатися контрагітацією.

Ще одне ЗМІ з джинсою у стрічці – «Радіо трек». Сайт без жодного маркування опублікував матеріал, який нагадує партійну програму партії «УДАР», про яку останні роки майже не згадували.

вв
Публікація з ознаками замовності на Радіо Трек

При цьому майже ідентичний матеріал з позначкою «на правах реклами» (в кінці тексту) вийшов на сайті «Рівне медіа».

Решта новин зі згадками партій не мають ознак замовності.

Найбільше таких було на «Радіо трек». Сайт перепостив коментар лідера ОПЗЖ Віктора Медведчука, якого підозрюють у державній зраді, а також коментар з цього приводу його кума Путіна. Крім того, сайт писав про нардепа від ЄС Олексія Гончаренка, якого обікрали у потязі; перепостив публікацію про надбавки до зарплат депутатам, які мають наукові ступені та почесні звання. У останній новині є згадки про три партії: ОПЗЖ, «За майбутнє» і «Слуга народу».

Сайт «Рівне вечірнє» протягом тижня моніторингу лише двічі згадував партійну приналежність – обидві новини стосувалися депутата від Слуги народу Дмитра Соломчука. Спочатку повідомили про те, що на Соломчука в ефірі напав екс-депутат Барна, а потім перепостили новину про те, що нардеп подав заяву в поліцію за цим фактом.

Єдиним ЗМІ, які ми моніторили, в стрічці якого ми не виявили жодної згадки про партійні сили, є сайт «ОГО».

Загалом найбільше згадок (по три) було про партії Слуга народу, ОПЗЖ та За майбутнє. По дві згадки про партії Рівне разом та УДАР і одна згадка Європейської солідарності. Зовсім не було згадок про Батьківщину, Голос і партію Шарія.

При цьому ЗМІ частіше згадували політиків, але не вказували партій, до яких вони мають відношення.

У рівненських новинах зі згадками партій переважала соціальна тематика (комуналка, транспорт, пільги, соціальні програми, освіта тощо) – 6 новин та політичні теми – 4 матеріали. Ще 2 новини стосувалися такого собі криміналу та скандалів (зокрема, новини про бійку Соломчука). 

Анна Калаур, регіональна представниця Інституту масової інформації у Рівненській області

Написання цього блогу стало можливим завдяки підтримці американського народу, що була надана через проєкт USAID «Медійна програма в Україні», який виконується міжнародною організацією Internews. Зміст матеріалів є виключно відповідальністю ГО «Інститут масової інформації» та необов’язково відбиває думку USAID, уряду США та Internews.

Якщо знайшли помилку - виділіть її і натисніть Ctrl+Enter.

Прокоментуйте

Підпишіться на нашу розсилку

(найважливіші новини двічі на місяць)