Керівництво телеканалу «Рівне 1» вдається до цензури та інших зловживань проти свободи слова

Відкритий лист директору телеканалу «Рівне 1» від журналістів Рівненського агентства журналістських розслідувань.

Шановний Вікторе Євгеновичу!

Доводимо до Вашого відома, що журналісти Рівненського агентства журналістських розслідувань, співпрацюючи з телеканалом «Рівне 1», зіштовхнулися з цензурою, порушенням свободи слова, а також перешкоджанням діяльності журналістів-розслідувачів. Зокрема, готовий журналістський матеріал до публікації був переданий особі, що фігурувала у розслідуванні.

За домовленістю між телеканалом «Рівне 1» та ІА «Рівненське агентство журналістських розслідувань», телеканал розміщує в ефірі програми телепроекту «Четверта влада», створеного за підтримки Міжнародного фонду «Відродження» та проекту SCOOP. У рамках цієї співпраці в ефір вийшло вже шість програм «Четверта влада».

Після того, як Агентство передало чергову програму, в якій висвітлювались зловживання медиків, виконавчому директору телеканалу Людмилі Хомі, вона висловила заступнику редактора Рівненського агентства журналістських розслідувань Антоніні Торбіч наступне «побажання»: «Не варто до виборів робити таких програм про депутатів. Про Ганну Чайку».

Після такого «побажання» Рівненське агентство журналістських розслідувань перевірило причетність головного лікаря Рівненського пологового будинку №2 Ганни Чайки до політичних сил, які йдуть на вибори. Виявилося, що у виборах до Рівнеради пані Чайка входить до першої п’ятірки тієї ж політичної сили, що й Ви, Вікторе Євгеновичу. Можливо, саме тому таких програм «до виборів робити не варто»?

Тим не менше, Людмила Хома пообіцяла, що це розслідування вийде в ефір.

Програма проекту «Четверта влада», про яку йдеться, має назву «Гінекологічний рекет». У ній описується вимагання внесків з вагітних, які намагаються стати на облік у зв’язку з вагітністю і пологами. Зокрема, на приховану камеру записано, як Ганна Чайка говорить вагітній студентці, що безплатного нічого немає, тому треба заплатити 200-300 гривень благодійного внеску, щоб студентку поставили на облік і видали їй довідку про вагітність.

Наступного дня після передачі диску з програмою «Гінекологічний рекет» на телеканал «Рівне 1», у середу 22 вересня, Ганна Чайка, головний лікар міського пологового будинку, зателефонувала журналістці програми «Четверта влада» Антоніні Торбіч, щоби висловити своє обурення та пригрозити судовим позовом.

Але ж програма ще не демонструвалася в ефірі! Пані Чайка бачила розслідування – вона згадувала прізвища журналістів, зазначені в титрах, та запитувала, хто дав дозвіл знімати її прихованою камерою.

Отже хтось передав головному лікарю диск з програмою, яка мала вийти в ефір в понеділок 27 вересня. Копії програми були у самого Агентства, у медіа-юриста та у виконавчого директора телеканалу «Рівне 1» Людмили Хоми.

Надання до публікації готового журналістського матеріалу третім особам, а тим паче фігурантам матеріалу, не лише суперечить журналістській етиці та редакційній політиці телеканалу, а й ставить під загрозу безпеку журналістів, адже інформація становить певну загрозу для журналіста, допоки вона не оприлюднена.

Керівництво Агентства не має сумнівів, що програма «Гінекологічний рекет» потрапила до Ганни Чайки саме з «Рівне 1». У понеділок 27 вересня це розслідування таки вийшло в ефір, однак повтору, запланованого на неділю 3 жовтня о 10.00, ми в ефірі не побачили.

Крім того, з поінформованих джерел телеканалу «Рівне 1» та ВД «ОГО» стало відомо (а потім підтвердилося і зі слів виконавчого директора «Рівне 1»), що у цих ЗМІ заборонено висвітлювати все, що пов’язане з неоднозначним ДТП, в якому фігурувало ім’я депутата Рівнеради Мирослава Берташа – сина голови Рівненської ОДА і керівника Рівненського обласного відділення Партії Регіонів Василя Берташа.

Василь Берташ подав судовий позов на кілька рівненських ЗМІ, а пізніше запропонував їм підписати мирову за умови, що вони не згадуватимуть у пресі цього ДТП. Предметно, що жоден з цих ЗМІ не оприлюднив вимогу голови РОДА, яка фактично запровадила самоцензуру.

Шановний Вікторе Євгеновичу, Ви позиціонуєте належні Вам медіа-структури як оплот незалежної та професійної журналістики та завжди персонально виступаєте на захист свободи слова.

У зв’язку з вищенаведеними зловживаннями та створенням загрози для журналістів Агентства, переконливо просимо Вас провести службове розслідування щодо факту передачі програми розслідування пані Чайці та гарантувати, що подібні інциденти в подальшому не матимуть місця.

Якщо телеканал «Рівне 1» відмовляється надалі демонструвати в ефірі розслідування Агентства через цензуру чи тиск органів державної влади, просимо Вас повідомити про це офіційним листом.

04.10.2010

З повагою,
журналісти ІА «Рівненське агентство журналістських розслідувань»

Володимир Торбіч
Антоніна Торбіч
Катерина Іванова
Тетяна Закордонець

Якщо знайшли помилку - виділіть її і натисніть Ctrl+Enter.

Прокоментуйте