«Редакція не впливає на зміст блогів і не несе відповідальності за публікації блогерів»
Profile picture for user dyrektorka
Заступниця головного редактора АЖР «Четверта влада»

Як про політику пишуть рівненські онлайн-ЗМІ

Під час виборів зростає увага до політичної тематики у ЗМІ. Політики хочуть більше піару, а читачі – інформації, яка б допомагала робити їм зважений вибір.

Представники ІМІ проаналізувати, які політичні новини публікують найпопулярніші регіональні новинні сайти Рівного, про кого розказують та які джерела інформації використовують.

До аналізу бралися всі політичні новини у стрічках сайтів

  • Радіо Трек
  • ОГО
  • Рівне вечірнє
  • ВСЕ
  • Рівне.Медіа.

До моніторингу брали 50 новин підряд на кожному з цих сайтів з 9.00 ранку 3 червня. З 250 проаналізованих новин стосувалися  політики сімнадцять. Це - близько 7% від усієх кількості проаналізованих новин.

Про що і кого розказують?

Найбільшу увагу рівненські онлайн-ЗМІ приділили у цей час діяльності Рівненської міськради, інформації, хто очолить партію Вакарчука на Рівненщині, та присмачили все «джинсою» від Гройсмана.

Зокрема, про діяльність органів місцевого самоврядування написали в 10 публікаціях (або 57%).

Три публікації  були присвячені політику місцевого рівня Роману Денисюку. Адже саме в цей час його представили як координатора партії «Голос» на Рівненщині. Дві «джинсові» публікації та одна рекламна вийшли про «Українську стратегію» Гройсмана.

Найбільше політичних новин у новинних стрічках було опубліковано на «Радіо Трек» (8 новин), 4 новини на сайті «ОГО», по дві новини – «Рівне вечірнє» та «ВСЕ», одна - на «РівнеМедіа».

Так, повідомлення у своїх новинних стрічках про координатора партії «Голос» на Рівненщині розмістили три онлайн-ЗМІ: 

Радіо Трек: Відомо, хто очолить партію Вакарчука на Рівненщині
ВСЕ : Стало відомо хто координуватиме партію Вакарчука «Голос» на Рівненщині
РівнеМедіа: Відомо, хто став координатором партії Вакарчука на Рівненщині

Новина у цих ЗМІ - коротка, на один-три абзаци: зроблена на основі повідомлення на фейсбук-сторінці партії та кількох загальновідомих фактів з біографії політика. 

А Рівне вечірнє написало про цю подію в рубриці «Політика», давши більше інформації про те, як партія обирає своїх представників: Від «Фронту» до «Голосу»: партію Вакарчука на Рівненщині координуватиме Денисюк

Писали рівненські онлайн-ЗМІ і про політиків національного рівня. Згадали, зокрема, про те, що Президент Володимир Зеленський звернувся до Росії (сайт ОГО), а також, який хороший народний депутат Юрій Вознюк, котрий «вибив» гроші на дитячий майданчик (Радіо Трек).

Новина про майданчик від Юрія Вознюка містить ознаки «джинси». Сайт, вочевидь, «забув» додати інформацію, що на подібному «вибиванні» коштів депутатом фірма його дружини вже заробила мільйони гривень, постачаючи ці майданчики без конкурсу місцевим радам.

Що ж до публікацій про органи місцевого самоврядування, то три новини стосувалися підозр щодо корупційної змови посадовців Рівненської міськради з підприємством «Рівнетеплоенерго»:

Інші публікації про діяльність органів місцевого самоврядування – про майданчики у дворах: Без дитячих майданчиків ризикують лишитися 59 дворів Рівного (Радіо Трек) та проблеми транспорту: У Рівному скоротили 6 маршрутів, Чи зросте вартість проїзду у рівненських тролейбусах — депутати вирішать за тиждень (Радіо Трек)

Два ЗМІ в цей період розмістили аналітичні публікації з ознаками джинси

Хоча ми аналізували тільки політичні новини, на ці публікації варто звернути увагу. Так, в обох публікаціях хвалять партію Гройсмана:

При цьому, сайт «РівнеМедіа», подаючи подібну публікацію, дотримався вимог закону і поставив позначку «на правах реклами»: «Українська стратегія» на Рівненщині: Гройсман самостійно веде молодих і досвідчених на вибори

Звідки беруть новини?

Створюючи новини на політичну тематику, найчастіше ЗМІ використовують власну роботу журналістів. Таких джерел інформації ми виявили 8 - майже 40% від усіх джерел політичних новин. 

Наступними джерелами за кількістю використання у місцевих ЗМІ ідуть повідомлення прес-служб та новини, зроблені на основі соціальних мереж (див. діаграму).

Найбільше власної роботи в політичних новинах виявилося на сайті Радіо Трек (6 новин). Хоча ця власна робота – досить поверхнева: наприклад, озвучення якоїсь новини з офіційного заходу з коротким коментарем посадовця.

Зацікавленість «Радіо Треку» новинами міської ради можна пояснити ще й тим, що це медіа – одне з лідерів по отриманню фінансування з міської ради щодо висвітлення її діяльності.  

Загалом новин щодо політичного життя Рівного та області – досить небагато. Переважно стосуються рішень органів місцевої влади. Причому ці новини фактично ініційовані самими органами влади.

Власна робота якщо і є у цих новинах, то переважно поверхнева: без бекграунду, без докопувань до причин тих чи інших подій, чи звертання до більшої кількості джерел, які могли би дати важливу додаткову інформацію про подію.

Зі спілкування з керівниками ЗМІ випливає такий висновок, що для багатьох з них – головне статистика відвідувань їх медіа, а не стандарти журналістики, зокрема, такі як повнота та збалансованість. Адже ці відвідування допомагають залучати рекламу.

Джинса тут – за норму. Інтернет-ЗМІ зловживають передруками з фейсбуку (використовуючи  дописи як повноцінні публікації, а не як привід для того щоб розібратися у темі), не шукають свого стилю, забувають про презумпцію невинуватості,  ведуться на фейкову інформацію і можуть порушити журналістську етику. 


Антоніна Торбіч, представниця ІМІ в Рівненській області

Підготовка матеріалу для цього блогу стала можливою завдяки підтримці американського народу, що була надана через проект USAID «Медійна програма в Україні», який виконується міжнародною організацією Internews.

Зміст матеріалів є виключно відповідальністю ГО «Інститут масової інформації» та необов’язково відображає точку зору USAID, уряду США та Internews. 
 

Якщо знайшли помилку - виділіть її і натисніть Ctrl+Enter.

Прокоментуйте

Підпишіться на нашу розсилку

(найважливіші новини двічі на місяць)